A part / The Beach

Krabi a csodálatos tengerpartjáról és a vízből kiálló több száz kis szigetről, valamint mészkőszikláról híres. Nem messze innen, Phi Phi szigetén forgatták ’A part’ című filmet DiCaprio-val. A környező lakatlan szigeteken a turisták igazi paradicsomi tengerpartokon pihenhetnek, fehér homokkal és türkiz kék tengerrel a háttérben.

A bungalónk a hatalmas mészkősziklák tövében, buja növényzettel körbevett parkban helyezkedett el. Kicsit féltünk, hogy sok lesz az állat, ami így is volt, de szerencsére csak az állatszerető tulajdonosok jóvoltából :). Voltak nyuszik egy hatalmas területen elkerítve, kakasok, pávák, tehenek, cicák és még a majmok is meglátogattak minket a közeli sziklákról. Az egyik reggel éppen a medence párkányán könyököltem, amikor véletlenül felnéztem és egy már vészesen közeledett felém. Gyorsan hátráltam és már indultam is a kameráért, illetve a napozó ágyhoz, mert láttam, hogy arra araszol. Szerintem a vizemre pályázott :). Nagyon kell figyelni, mert szeretnek egy-két dolgot kölcsönvenni a turistáktól. Szerencsére kígyót, pókot, sőt még Bélát sem láttuk ezúttal!

IMG_5767 IMG_5778 IMG_5788

Még medence is volt, ami pont a szikla tövében helyezkedett el, egyszerűen csodálatos volt. Ingyenes buszjárat vitt be a városba, óránként. Mindez fejenként 3500 Ft-ba került. Kb. a Balatonon sem találok ennyiért szállást! :). Utó szezonban, Májustól, a bungaló 2000 Ft-ba kerül. Kivételesen olcsó és sok az extra szolgáltatás a helyi viszonylatban is.

Első nap áthajókáztunk a szomszédos Railey beach-re, ami pofátlanul drága volt. Egy főétel pontosan kétszer annyiba került, mint bárhol máshol, ahol eddig jártunk. A part viszont nagyon szép volt. A csónak (long tail boat) amivel visszafelé jöttünk, pont a szikláknál felmondta a szolgálatot és a „kapitányunk” próbálta a vasmacskát bedobni a vízbe, hogy ne a sziklák irányába sodródjunk, de nem sikerült neki. Legalább 10X próbálta, de nem sikerült lehorgonyozni. Először nem aggódtunk, de olyan kétségbeesett volt, hogy elgondolkoztunk, milyen következmények lehetnek. Bár nem voltak óriási hullámok, de gondolom azért félt, hogy a hajó nekicsapódik a szikláknak és mi is a vízbe eshetünk. Mi nyugodtak maradtunk, de az előttünk ülő pár nagyon félt. A lány még el is sírta magát. A pasija, aki kb. egy rögbi játékos is lehetett volna, ugyancsak eléggé be volt sz…va. Végül egy másik hajó – épp időben – megmentett minket:).

IMG_3816  IMG_3813  IMG_3818

Másnap Phi Phi szigetére a Maya öbölbe mentünk egy nagy motorcsónakkal, ahol a filmet forgatták. Csodaszép fehér homok és öböl, de a vízbe nem lehet bemenni az egymás mellett sorakozó turista hajók miatt. Megálltunk a Bamboo szigetnél is, ahol meg is lehet szállni, akár sátrakban is.

IMG_3851  IMG_3879 IMG_3869

A nap fénypontja számomra a snorkling volt, amikor búvár szemüveggel néztük a halakat a nyílt vízen. Csodálatos színes halakat láttunk, sőt még egy tengeri kígyót is. A sárga halacskák pedig nagy csapatokban úsztak körülöttünk és néha belénk is csíptek egyet, kettőt:). Fantasztikus élmény látni, hogy mi van a víz alatt! Csak apró elképzelésem lehet, hogy milyen csodákat láthatnak a búvárok a víz alatt.

Most irány Burma, Április 11-ig ott leszünk! Hamarosan beszámolok arról is, egyelőre annyit, hogy nagyon egyedi. Mosolygós emberek, csodaszép tájak és templomok, különleges szokások! Egy igazi ritkaság a világban!

“The Beach”

Krabi is known for it’s beautiful beaches and the amazing view of hundreds of karst rocks and islands. Not far from here, was the film „The Beach” shot in Maya Bay, Phi Phi island. There are many secluded beaches around, where you can find white sand and turquoise waters.

Our bungalow was just below the huge rocks, with a beautiful lush garden.

We were worried that there would be spiders or geckos again, but luckily there weren’t any. But it was full of animals, rabbits, cats,  peacocks and even monkeys. As I was cooling off in the pool, one approached me. So I quickly got out to secure my stuff on the sunbed. They love to steal things from tourists :).

Our pool was overlooking the karsts, it was amazing. There was a free bus ride to town. All this for 15 Dollars, which goes down to 10 in the low season. I can’t even find accommodation for this price at lake Balaton :).

The first day we took a long tail boat to Railey beach, which was really expensive. Everything was double the regular price. The beach was really nice though. On the way back our long tail boat suddenly stopped just near a huge rock, so our driver wanted to anchor it, unsuccessfully. He tried about 10 times, and seemed very stressed. We were not worried, but there was a couple with us as well. The girl started crying and the guy – huge as a rugby player – seemed scared too. I guess it could have hit the rocks… But finally we were saved by another boat just in time :).

Next day we went to Phi Phi Island, to Maya bay with a speed boat. Jaw dropping scenery, white sand and blue water. Although you can’t go for a swim, as the tourist boats block the beach completely :).

The best part of the day was snorkeling, watching the beautiful fish, all colors of the rainbow. We even saw a water snake and a bunch of yellow fish swam right across us, sometimes we felt the tiny bites. I can only imagine how beautiful it must be to go diving deep water. I even saw razor fish, which I learnt about in Bangkok at the Ocean World a week ago :).

Now we are off to Myanmar, where we’ll stay 10 days. I will shortly share more on it! For now: it is the best place, everyone is smiling, scenery is amazing, very unique!:)))